söndag, november 06, 2005

Yngve Kalin på väg att bli homovän?

Yngve Kalin verkar lusläsa min blogg. (se P.S längst ner). Han har nämligen tagit bort f.d. prästen Arne Olsson och Per-Anders Grunnan från sin deklaration mot välsignelse av partnerskap.
Bara för att man är emot välsignelse av partnerskap så gäller ändå rättning i ledet. Här får endast präster i SvK skriva under. Han verkar ju också ha svängt i ämbetsfrågan. Då han låter prästvigda kvinnorna vara med. Jag som alltid har trott att han var en motståndare.
Ja, ja, jag får passa mig för vad jag skriver. Tänk om Yngve kommer på helt andra tankar, tex vill börja välsigna partnerskap.

Hej, hej i Kristus

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Han verkar inte vara så konsekvent där.
Chadie
http://chadie.typepad.com/chadie/

6/11/05 20:59  
Anonymous Anonym said...

http://www.kuriren.nu/ gå vidare till ledare sidan
Präster för sent ute med homoprotest

7/11/05 08:31  
Anonymous Anonym said...

Lekman:
Jag mår dåligt när jag läser vilken smörja som står skrivet på denna sida. Vart är vi på väg, Svk är ju ett hån mot guds ord.
Jag lär då aldrig mer besöka denna sidan.
//GBG 37:an

19/11/05 21:39  
Anonymous Anonym said...

När har Kalin uttalat sig för att vara ovän med homosexuella?

Haha, det är roligt med baktalare.

Värför sprider du förtal, nilskaiser?

håller med GBG 37:an, det är mycket smörja på denna blogg, rena lögner. SvK är inte en kristen kyrka längre, det är en sekt, som jag förkortar till SuS nuförtiden. Men det finns många kvar i SuS som vill att det fortfarande ska vara en kristen kyrka, och vill sträva framåt. Inte som dessa klipp och klistra präster som vill bakåt.

8/2/06 17:26  

Skicka en kommentar

<< Home