torsdag, september 08, 2005

Vilket parti tillhör du?

Jag har precis gjort Kyrkans tidnings valbarometer. Jag fick följande svar:

1. Öppen kyrka 130
2. Socialdemokraterna 130
3. Miljöpartister 120
4. Vänstern i kyrkan 116
5. Centerpartiet 108
6. Kd 98
7. Gabriel 98
8. Moderaterna 98
9. Posk 96
10. Spi 92
11. Levande församling 86
12. Frimodig kyrka 66
13. Sverigedemokraterna 66
14. Fisk 64

Tur att jag är partiet troget. Intressant eller skrämmande att jag är mer Frimodig Kyrka och SD än FiSK.
Vad blev du?
Senare var jag tvungen och göra som Tack Sam! och undersöka om det fanns fler som tyckte som jag. Det fanns bara en till som tyckte som jag, nämligen Kerstin Björk (s) från Västerås stift. Hennes viktigaste fråga var skärpa reglerna för kvinnoprästmotståndare.

5 Comments:

Blogger Göran Koch-Swahne said...

Ja har enkäten sådana käckheter som håller delvis med" så lär utfallet bli lite varierande...

Själv hade jag miljöpartiet 153 eller så, sossarna 140-nånting, Öka och några till på 130, osv.

Men mina lägsta (samma som dina, men inte i samma ordning) låg inte lägre än 80-nånting.

Får jag rösta på Öka nu?

8/9/05 14:11  
Blogger Karin said...

Så dåliga svarsalternativ gör hela testet meningslöst. Dessutom - som jag redan har sagt - stämmer fisksvaren dåligt med valprogrammet.

8/9/05 15:05  
Blogger Göran Koch-Swahne said...

Ja Körkans vänt i häcken är väl inte di allra piggaste hästarna i stallet, som Karin brukar säga...

8/9/05 15:12  
Anonymous Anonym said...

Karin: Eller är det kanske så att FiSk inte är något bra alternativ för oss? (;-)

//Sam
http://tacksam.blogs.se

10/9/05 18:38  
Blogger Peter Björkman said...

Jag var sosse som nummer ett och det stämmer. Däremot blev jag Sverigedemokrat som nummer två och det stämmer inte alls! Moderaterna kom sist!

Jag röstar på att undersökningen är rätt trubbigt utformad!

12/9/05 12:19  

Skicka en kommentar

<< Home