tisdag, augusti 30, 2005

Valdebatt i Göteborg!

Torsdagen den 1 september kommer den första valdebatten gå av stapel i Göteborg. Kl. 19.00 börjar det med gtj i Lundby gamla kyrka, därefter förflyttar vi oss in till församlingshemmet. POSK skickar två, s en och m en. Från ÖKA kommer Anna-Karin Dereman och undertecknad. Anna-Karin skall försvara ÖKAs lokala färger i Lundby och jag skall argumentera för ÖKA på stifts- och kyrkomötesnivå.

Detta är min första valdebatt så det skall bli spännande att se hur det utvecklar sig. Förhoppningsvis så blir det en livlig debatt, men troligen inte. "Vi i kyrkan är ju så goa vänner. Här finns inga ovänner". Kyrkoherde Alf Österström kommer att fungera som debattledare. Jag skulle tippa att han kommer likna Siwert Öholm.

Det har varit gott att läsa era kommentarer på mina bloggar. Det har vässat mina argument och jag har ibland fått tänka nytt. Jag kommer att rapportera mer utförligt efter debatten. (eller samtalet om det vill sig illa!)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

En liten fråga - vi har inga ÖKA-listor till Stiftsfullmäktige. Ställer inte ÖKA upp där? Eller vad har hänt?

2/9/05 10:29  
Blogger Nils Kaiser said...

Det är klart att ÖKA ställer upp till stiftsfullmäktige i Göteborg. Valsedlarna kommer att läggas ut i vallokalerna till måndag, då börjar förhandsröstningen.

2/9/05 11:40  

Skicka en kommentar

<< Home